מאמרים > למצוא מטרה חזקה לשינוי בריאותי (ובכלל)

למצוא מטרה חזקה לשינוי בריאותי (ובכלל)

כל שינוי שאנחנו רוצים להשיג מגיע עם קשיים בשל היציאה מאזור הנוחות, כמה פעמים ניסיתם לשנות את התזונה שלכם? אמרתם לעצמכם שממחר דיאטה? בשנה הבאה אתחיל לרוץ 3 פעמים בשבוע? אלך לחדר הכושר? אבל גיליתם שאחרי פעמיים-שלוש איבדתם את המוטיבציה לשינוי? אם אתם רוצים לעבור תהליך אמיתי של שינוי שישמר כדאי לכם לקרוא וליישם את העצות בהמשך.
בעבר כשהייתי עושה כושר הייתי מחליט שרירותית לצאת לריצה עם חבר, ללכת לחדר הכושר, ללכת או לא ללכת לשיעור, לאכול או לא לאכול את הקרואסון ועוד… היום, לאחר תהליך מחשבתי עמוק, יש לי מטרה מספיק חזקה שנמצאת אצלי תמיד בראש ובעזרתה אני לא זקוק יותר למוטיבציה אני פשוט עושה מה שאני צריך (לאחר שגיבשתי תוכנית פעולה) כי יש לי כוכב צפון אליו אני שואף.

impossible, possible, motivation-6562613.jpg

תרגיל מציאת המטרה בקצרה

אמונה

במה אני מאמין לגבי בריאות הגוף שלי

חזון

צרו את החזון לבריאות שלכם לאן אתם שואפים

מטרה

מצאו מטרה חזקה שתיחרט בראשכם

אסטרטגיה

כתבו תוכנית פעולה שאתם יודעים שתעמדו בה ומשתנה על פי צורך

לפני שאומר לכם מהו התרגיל שיוביל אתכם לשם, אני רוצה להוסיף השוואה בין תהליך שינוי גופני עם מודעות וללא מודעות כדי להכין אתכם:

תהליך שינוי לא מודע

תהליך שינוי עם מודעות

אתם יכולים לראות בבירור את ההבדלים, לכן כדי להשיג שינוי אמיתי שהגוף דורש אנחנו צריכים לעשות תהליך שונה לחלוטין ממה שעושים בהרבה מהמקרים. אולי מוכר לכם שאמרו לכם פשוט לכו לחדר הכושר ותפסיקו לאכול שטויות ולמרות שזה יכול לעבוד, זה פשוט לא מחזיק בהרבה מהמקרים בגלל העבודה הלא מודעת. עלינו ליצור שינוי מונע מתודעה ומטרה חזקה מאד שהיא החלק בו אנו עוסקים במאמר זה.

אז הנה התרגיל שצריך לעשות כדי לבצע שינוי בארבעה שלבים פשוטים אבל מכיוון שהם דורשים העלאה של המודעות הם דורשים עבודת חשיבה עמוקה ולעיתים לא קלה לביצוע, לכן קחו לכם בתור התחלה בין 5-10 דקות לכל שלב בתרגיל.

מצאו במה אתם מאמינים בנוגע לבריאות שלכם, מה הסיפורים שאתם מספרים לעצמכם? לדוגמא: "יש לי נטייה להשמנה", "לעולם לא יהיו לי כוחות לעשות כושר עם כל מה שקורה מסביב", "לעולם לא אוכל להימנע ממזון  ועוד עוד…
לאחר שמצאתם במה אתם מאמינים אתם רוצים להפוך את היוצרות על ידי ביטול של אמונות שליליות והכנסה של אמונות שיעזרו לכם לייצר חיוביות וכתוצאה מכך לחזק את היכולת לשינוי. לדוגמא:
"הגוף שלי נוצר להיות בריא וחזק".
"לאכול בריא זה חיוני בשבילי".
"אין לי בעיה לשמור על הבריאות. הגוף שלי בריא וחטוב מטבעו ונוצר על מנת שאחיה חיים טובים ביותר".
קחו עכשיו כמה דקות כדי למצוא במה אתם מאמינים עכשיו ומחקו את מה שהייתם רוצים להיפטר ממנו. בנוסף, כתבו לפחות אמונה אחת חדשה חיובית שתרצו להכניס לחיים שלכם, אתם מוזמנים לקחת אחת מאלה שכתבתי ואם לא צרו משהו משלכם שתזדהו אתו באופן מלא. אפשר כמובן יותר מאמונה אחת ואף מומלץ,.

woman, beauty, outdoors-3599869.jpg

עכשיו אחרי שהגדרנו מה היא האמונה שלכם לגבי הבריאות שלכם נעבור לחזון. מהו החלום שלכם למראה וההרגשה של הגוף שלכם? עופו על זה ותחלמו בגדול! לדוגמא:

"עוצמת הגוף שלי היא אינסופית והוא איננו מתעייף". 
"הבריאות שלי מאפשרת כל עיסוק וחלום שארצה להגשים גופנית ומנטלית"

קחו עכשיו כמה דקות כדי לכתוב לפחות משפט חזון אחד לבריאות שלכם. אתם מוזמנים לקחת אחד מאלה שכתבתי ואם לא צרו משהו משלכם שתזדהו איתו באופן מלא. אפשר ואף מומלץ להכניס משפטים שנוגעים בכמה היבטים.

הגענו לחלק שלשמו התכנסנו. אחרי שהבנו במה אנחנו מאמינים, התחלנו לשנות את דרך החשיבה שלנו ולבנות חזון לחלום של איך הבריאות שלנו תהיה, עכשיו נקבע מדוע אנחנו רוצים להשיג את זה – המטרה. חשוב מאד שזו תהיה מטרה שתהיה חרוטה בראשכם וכשתחשבו עליה זה ימלא אתכם במוטיבציה ומרץ. לדוגמא:

"להישאר צעיר\ה וסקסי\ת ולהרחיק את עצמי מרופאים ומבתי חולים"
"להוות דוגמא ומופת לילדיי"
"לחיות חיים ארוכים עם כמה שפחות מחלות וקלקולים גופניים על מנת לחוות את החיים במלוא עצמתם עם הרכב בו אני נוסע במסע החיים – הגוף שלי"

קחו עכשיו כמה דקות כדי לכתוב לפחות מטרה אחת שלשמה אתם הולכים לשנות את הבריאות שלכם לטובה להמשך חייכם. אתם מוזמנים לקחת אחת מאלה שכתבתי ואם לא צרו אחת משלכם שתזדהו עימה באופן מלא.

man, board, drawing-2037255.jpg

עד עכשיו עשינו את החלק החשיבתי החשוב מאין כמותו אבל פה מגיע התכלס. בנו לעצמכם תכנית פעולה שתתחיל בפעולות אפס התנגדות שיהפכו להרגל עם הזמן. לדוגמא: אם אתם לא מוכנים לצאת ל-5 קילומטר ריצה (ובואו נודה שכנראה זה פחות מתאים), תתחילו מלרוץ מסביב לבניין פעמיים בשבוע ואם גם זה מוגזם לפחות תתחילו מללבוש בגדי ספורט לנעול נעליים ולצאת מהדלת בכל יום ולחזור חזרה הביתה.אני מבטיח שבסוף תגידו לעצמכם, אם כבר הגעתי מחוץ לדלת אולי כן אעשה סיבוב מסביב לבניין ומשם תתקדמו. דוגמא לאסטרטגיות:

"להכניס לגופי בעיקר מזון שתורם לו ולא להגזים עם מזון פחות מזין, הורדה בכמות הסוכר השפיעה משמעותית על היכולת לשמור על המשקל ולרדת"

"שינה עמוקה ורציפה בכל לילה"

קחו עכשיו כמה דקות כדי לכתוב לפחות אסטרטגיה אחת בעזרתה תשנו את הבריאות שלכם לטובה ותוכלו להתמיד בה ללא קושי. אתם מוזמנים לקחת אחת מאלה שכתבתי ואם לא צרו אחת משלכם שתזדהו עימה באופן מלא.

חשוב להבין שהאסטרטגיות ישתנו עם הזמן עם ההתקדמות ברמה הבריאותית שלכם. לא תבקשו רק לצאת עם בגדי ספורט מהבית אלא תגיעו לריצת 5 הקילומטרים ואף יותר ואם תתמידו בזה, זה יקרה מהר משאתם חושבים.

to do, list, checklist-2607082.jpg

אז הנה תקציר התרגיל להעלאת המודעות לבריאות, מציאת המטרה שתניע אתכם לשינוי:

  1. אמונות – בחנו במה אתם מאמינים בנושא הבריאותי, מצאו דברים חיובים שאתם מזדהים איתם כאמונות חדשות ונסו להיפטר מאמונות מזיקות.
  2. חזון – צרו לעצמכם חזון לבריאות שלכם, מה אתם רוצים להשיג ותחלמו בגדול.
  3. מטרה – מצאו מטרה חזקה שתיחרט בראשכם ותזכיר לכם מדוע אתם עושים את מה שאתם עושים.
  4. אסטרטגיה – התכלס, מה אתם הולכים לעשות ביום יום כדי להגיע אל החזון שלכם בתמיכה של אמונות מחזקות ומטרה עילאית.

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם מי שאתם חושבים שיקבל ממנו תובנות.

אם אתם רציניים לגבי הבריאות שלכם ורוצים לשנות אותה באופן מלא ולתמיד, לחצו על הכפתור ותתחילו לעבוד איתי בדרך לשם. כשנעבוד יחד, אתמוך בכם במסע לשינוי בריאותי מהיר ביותר עם כל הכלים שיש ברשותי.

רוצים בריאות שלמה ללא התנגדות? נסו את תכנית

איפוס ואיזון

יצירת בסיס בריאותי חזק לאיכות חיים גבוהה בזמן קצר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *